vrijdag, december 17, 2004

Tekeningen

We hebben de vorige eigenaar om tekeningen van het huis gevraagd, want we willen een goede indruk krijgen hoe een en ander ingedeeld is, en hoe dat we een en ander eventueel zouden kunnen veranderen. Tekeningen van het huis bleken er niet te zijn, dus hebben we met grote stappen door en om het huis en bijgebouwen gelopen, en wat aantekeningen gemaakt. Vervolgens zijn we achter de computer gekropen en op basis van de aantekeningen en foto’s die we genomen hebben, zijn we gekomen tot het volgende globale plaatje van de indeling:


Plattegrond huis

Tekeningen van het stuk grond waren er wel, gedateerd 7 augustus 1907, en de afmetingen waren gespecificeerd in “Cape Feet”. Navorsing bracht aan het licht dat er in één meter 3,176034 kaapse voeten gaan, en met deze kennis hebben we het perceel uit weten te tekenen:


Plattegrond perceel

De afstand tussen de puntjes is 10 meter, om een beetje een indruk te geven van de verhoudingen. De bovenkant van het plaatje grenst aan de (onverharde) weg, en rechts ligt ongeveer het noorden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Rita en Wim,

't is een tijdje geleden dat ik jullie dagboek heb gelezen, maar nu ben ik weer helemaal bij. Gelukkig zien jullie plannen er weer rooskleurig uit met jullie nieuwe stekkie. Hopelijk gaat alles nu zonder obstakels verder, we duimen voor jullie.
Mama vertelde dat ik mijn email adres aan jullie moest doorgeven, maar omdat ik nogal een computer-nerd ben weet ik geen andere mogelijkheid dan dit te doen via deze blogger, dus komt 'ie: snoepjemannaerts@hotmail.com
Ik wens jullie alvast heel fijne feestdagen, mijn ouders gaan naar Duitsland en ik ben of aan het werk of bij de ouders van Ken (wij gaan trouwens per 01/01/05 samenwonen!) Veel liefs en alle goeds, Annemarie en Ken
Karel en Gerrie

Anoniem zei

Hallo Rita en Wim,
Gefeliciteerd met jullie nieuwe plek. Oh, wat ziet het er allemaal leuk uit. En zo authentiek. Nou, daar valt wel wat van te maken. Wij wensen jullie heel veel succes met het realiseren van jullie plannen.
Ik was benieuwd wat Mallowdeen betekent. Nadat ik het had opgezocht, kwam ik niet verder dan de vertaling van mallow; wat betekent kaasjeskruid !!!!!!!
Hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig en bouwrijp 2005.
groeten van Eric en Tonny

Anoniem zei

Ha die Rita en Wim

Geweldig , jullie nieuwe onderkomen,en ik ben benieuwd wat jullie gaan verzinnen voor de grote open vlaktes,ik zie het al voor me, een wei met paarden en dan met een gids de bergen in of is dat iets te simpel gedacht??? in ieder geval heel veel succes met plan B en hele fijne feestdagen gewenst!
groetjes An