zondag, september 10, 2006

Lente!

Eindelijk hebben we ons normale leventje weer kunnen opvatten, na al dat gedoe met water. Niet dat we daar nu helemaal vanaf zijn, maar nu is het geduldig afwachten tot het grondwaterpeil daalt. En dat gebeurt ook wel, maar heel traag, een paar millimeters per dag. De gastenhuisjes kunnen we nog niet verhuren, want de septische tank staat nog helemaal vol water. In eerste instantie pompten we hem elka dag leeg, maar dan was hij de volgende dag weer helemaal vol. Sinds we hoorden dat bij verschillende mensen de septische tank spontaan uit de grond naar boven is gekomen (vanwege de hoge grondwaterspiegel), durven we niet meer te pompen. Geduldig afwachten maar.

Inmiddels hebben we wel een grote achterstand opgelopen met het onderhoud van de tuinen, en daar is de afgelopen week met man en macht aan begonnen. Want de lente is hier begonnen, en alles, dus ook het onkruid, begint volop te groeien. En te bloeien, getuige de volgende foto’s:


Orchideeën (1)


Orchideeën (2)


Lavendel


Ranonkel (1)


Ranonkel (2)


Aronskelk (heet hier Varkoor)


Lampenpoetser Callistemon


Gouemargrietjie Euryops pectinatus


Clivia

Verder valt er niet veel te melden, alleen dat we eind december al heel behoorlijk beginnen vol te lopen met boekingen voor de huisjes. Tot de gasten die we rond die tijd verwachten behoort ook nog familie: Wim en Annie van Happen sluiten een Zuid Afrika rondreis hier af met een weekje Mallowdeen Gardens. En op 4 oktober a.s. verwachten we Rita’s moeder. Nog een goeie 3 weken om me geestelijk en mentaal voor te bereiden…

1 opmerking:

Anoniem zei

Ook IK zie er best tegenop om mijn schoonzoon weer in de armen te sluiten. (denk aan m'n linkerarm) Maar het wederzien met mijn dochter zal veel goedmaken. Daarbij: ik kom toch niet al te dikwijls, dus ik verwacht ontzettend verwend te worden, teslotte ben ik overgrootmoeder!!!