zondag, augustus 31, 2008

Tegenstellingen

Vandaag nog even geen uitgebreide update. Morgen of overmorgen komen we terug op:

1. het feit dat we precies 4 jaar geleden Nederland verlieten;

2. de afsluiting van ons 2e toeristenseizoen.

Maar terwijl ik al weken loop te zeuren over lente, korte broeken, badgasten in ons zwembad, werden we gistermiddag getroffen door een ouderwetse Kaapse storm. Het begon gistermiddag met wind, veel wind, nog meer wind, regen, nog meer regen, en ging de hele nacht door. Een paar uur geleden is de natuur pas tot bedaren gekomen. Voor het eerst in de vier jaar dat we hier zijn zijn we geheel omsloten door besneeuwde bergtoppen:

Het westen:

Juist deze week zijn de abrikozenbomen van onze buurman in volle bloesem gekomen!





Het noorden:



Het oosten:



En voor het eerst hebben we ook foto's van de besneeuwde Riviersonderend Berge in het zuiden:



Ook onze pruimenbomen staan in bloei:



We gokken het erop dat dit de laatste stuiptrekkingen van deze winter zijn.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Wim en Rita,

Mijn buurvrouw Henny van Eggelen vertelde mij dat zij binnenkort naar Zuid Afrika gaat om jullie te bezoeken,zij heeft mij uw site gegeven en ik moet zeggen dat het er erg leuk uitziet, en ik vind het knap om dit allemaal op te bouwen. Nu wil het toeval dat ik van 14 september t/m 8 november vrijwilligerswerk in Port Elizabeth ga doen, via de organisatie Be-More. Ik ga daar werken bij 2 projecten, ieder 1 maand. Bij het project Liebenhaus, wat een kindertehuis is, ga ik werken met kinderen van 3 tot 16 jaar. Het is de bedoeling om ze mee te helpen met huiswerk maken en activiteiten. Mijn tweede project heet Ithemba, en dit is een day care center voor geestelijk gehandicapte kinderen. Ook daar zal ik me vooral bezig houden met onderwijs en activiteiten doen. Na mijn werk als vrijwilliger in Zuid Afrika wilde ik nog zoveel mogelijk van het land gaan zien. Ik heb dan ook mijn vertrekdatum gezet op 3 december, ik heb dan dus nog ongeveer 3 weken om door te brengen in Zuid Afrika. Het zou mij heel leuk lijken om die laatste 3 weekjes bij uw bed & breakfast door te brengen en eventueel mee te helpen met bepaalde werkzaamheden. Mocht u het leuk vinden om iets te lezen over mijn bezigheden kunt u dat doen via mijn weblog, www.richardvahelvoort.helptmee.nl.
Mijn e-mail adres is: rvanhelvoort85@hotmail.com
Ik hoop graag een reactie van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Richard van Helvoort